b30d2f9919c3418f9f62080d5f65eecf

فلکه هرزگرد یکی از بخش های مهم و اساسی در سیستم تعلیق آسانسور می باشد که برای انتقال قدرت و نیروی موتور و حرکت به سیم بکسل به کار می رود و نیروی کششی که در اثر اصطکاک  ایجاد شده بین سیم بکسل و سطح شیارهای فلکه می باشد.
اتصال سیم بکسل به مرکز کابین و مرکز وزنه تعادل  از طریق  فلکه گیربکس نیز امکان پذیر است که باید  در این حالت از فلکه بسیار بزرگی که روی گیربکس قرار می کیرد ،استفاده نمود که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بودوهم فضای زیادی را اشغال می کند .به همین دلیل  از دو فلکه کوچک، یکی برای گیربکس و یکی برای فلکه هرزه گرد استفاده می شود که فاصله بین کابین و وزنه تعادل  را فراهم می سازد.
در سیستم تعلیق آسانسور جهت ایجاد فاصله، انتقال قدرت از موتور آسانسور و افزایش مزیت مکانیکی سیستم های تعلیق آسانسور از فلکه هرزگرد استفاده می شود. بیشترین فشار کابین و بار یا ظرفیت داخل کابین به همراه قاب وزنه تعادل و حتی وزن سیم بکسل ها، به روی فلکه اعمال می شود. در آسانسور از دو نوع فلکه استفاده می شود که به فلکه های هرزگرد معروف می باشند.
فلکه هرزگرد ثانویه و فلکه هرزگرد انحرافی. فلکه ثانویه معمولا در آسانسورهای گیرلس و مستقیما در زیر موتور استفاده می شود و فلکه انحرافی برای تغییر جهت سیم بکسل و هدایت سیم بکسل ها به کار می رود.
بنابراین فلکه ها جز اصلی سیستم محرکه آسانسور می باشند و هر گونه مشکل در آنها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر حرکت آسانسور بگذارد پارامترهای فلکه هرزگرد آسانسور می بایست با موتور آسانسور هماهنگ باشد.
بنابراین هنگام خرید فلکه هرزگرد، نوع موتور باید مشخص باشد. همچنین قطر فلکه هرزگرد می بایست حداقل چهل برابر قطر سیم بکسل کششی باشد. فلکه های هرزگرد موجود در این مجموعه به دلیل استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و استفاده از دانش فنی متخصیصن علم ریخته گری، با تهیه آلیاژی از چدن که دارای استحکام فشاری بالا و مقاومت سایش و خوردگی مطلوبی نسبت به سایر فلکه های موجود در بازار دارند و همچنین استفاده از بلبرینگهای برند اصلی و کیفیت عالی با انجام تست و آزمایش های لازمه جهت اطمینان از کیفیت آن و ماشینکاری بسیار دقیق قطعه ریخته گری شده جهت جلوگیری از تنش یا بالانس می باشد
همچنین تولیدات پس از اتمام هر مرحله از ساخت و مونتاژ محصول توسط واحد کنترل کیفی مجموعه به صورت دقیق کنترل می گردد و این امر باعث تحویل قطعه ای سالم با گارانتی معتبر به مشتریان می باشد.