ایسنا: اولین آسانسور تجاری که در سال ۱۸۵۷ توسط شرکت اوتیس نصب شد، با سرعت ۱۲ متر در دقیقه بالا می‌رفت اما اکنون آسانسورهای شرکت میتسوبیشی الکتریک با استفاده از فناوری جدید این شرکت می‌تواند ارتفاع ۶۰۹ متری برج شانگهای چین را با سرعت ۱۸ متر در ثانیه بپیماید.

با پایان یافتن ساخت این برج در سال ۲۰۱۴، مسافران می‌توانند با این آسانسورها از لحظه ورود تا عرشه رصد در نزدیکی نوک برج را در کمتر از یک دقیقه طی کنند.

آسانسور جدید میتسوبیشی مانند محصول اولیه اوتیس با قرقره حرکت می‌کند. این آسانسور از مجموعه‌ای از کابلهای فولادی در یک سو و یک وزنه تعادل ۱۳ تنی در سوی دیگر برخوردار است. یک موتور ۳۱۰ کیلوواتی در بالای محور آسانسور به بالا و پائین بردن آن از طریق چرخاندن قرقره می‌پردازد.

یک رایانه مرکزی به تعیین زمان و نظم خاص حرکت آسانسورها برای خدمات رسانی به مسافران می‌پردازد. هدف این است که مدت زمان انتظار مسافران کاهش یافته و از سوی دیگر از حرکت دو آسانسور در کنار هم جلوگیری شود.

پوشش‌های آلومینیومی در بالا و پایین مجموعه باعث کاهش مقاومت هوا و صدای باد در سرعت بالا خواهد شد.

برای ایمنی مسافران، از سرامیک در چرخ دنده‌های ایمنی به دلیل مقاومت بالای آن در برابر حرارت، شوک و سایش به همراه یک میانگیر روغن هیدرولیک به عنوان جذب شوک در پایه استفاده شده است.