۲۶ سال قبل از میلاد مسیح در نوشته های بریتانیکا آمده است که ویتروس که یک معمار رومی بوده است از وسیله ایی برای جا به جایی وسایل در بناها استفاده می کرده است. که این اولین آسانسور قرقره ایی محسوب می شود. اما با یک حرکت تکاملی دراز مدت در سال ۱۸۵۴ الیشا اوتیس موفق شد با به‌کارگیری چرخی ضامن‌دار در بالابر ایمنی این وسیله را بیشتر کند تا در صورت پاره شدن طناب، اندکی پس از سقوط بالابر را متوقف کند.

سالها پس از آن آسانسورهای هیدرولیکی که با نیروی فشار روغن کار می کردند به بازار آمدند. در این نوع آسانسورها جک و پاوریونیت تامین کننده ی نیروی محرکه می باشند. اما این مدل آسانسور فضای بسیار زیادی را اشغال می کرد و همچنین مصرف انرژی بالایی داشت.

پس از آن آسانسورهای کششی به بازار آمدند که از یک موتورالکتریکی که اکثراً در بالای چاه آسانسور نصب می شود کمک گرفته و حرکت می کنند. مزایای استفاده از این مدل اشغال کمتر فضا و همچنین مصرف کمتر انرژی نسبت به آسانسورهای قبلی است. و اما آسانسورهایی با موتور روم لس، که به آسانسورهای بدون موتورخانه معروف هستند در سال ۱۹۹۰ پا به عرصه صنعت آسانسور جهان گذاشتند. همانطور که از نام این مدل مشخص است، این مدل نیازی به فضای موتورخانه بر روی پشت بام ندارد و معمولا در ساختمان هایی که امکان استقرار موتورخانه آسانسور در بالای چاه آسانسور وجود نداشته باشد یا حتی باعث برهم خوردن زیبایی طراحی بنای ساختمان گردد از آسانسورهای روملس استفاده می شود .

در برخی از آمارها تخمین زده شده که ساختمان ها حدود ۴۰ درصد از انرژی جهان را مصرف می کنند و آسانسورها بین ۲ تا ۱۰ درصد از مصرف انرژی ساختمان را تشکیل می دهند. بنابراین امروزه کاهش مصرف انرژی امری کلیدی است. در آسانسورهای سبز نیازی به استفاده از برق سه فاز نیست و حتی با برق تک فاز قادر به حرکت هستند. این آسانسورها قادر هستند تا ۲۰۰ استارت بدون نیاز به برق شهر ساعتها کار کند و قطع برق شبکه هیچگونه مانعی برای ادامه حرکت آنها نخواهد بود. اما آسانسورهای سبز تنها باعث کاهش مصرف انرژی نمی شوند بلکه بسیاری از آنها انرژی اضافی خود را به چرخه مصرف انرژی یک ساختمان باز می گردانند. و یا حتی در سیستم خود قادر هستند از انرژی خورشیدی برای حرکت آسانسور استفاده کنند. همچنین با سیستم های هوشمند خود قادرهستند هنگامی که از آسانسور استفاده نمی شود به طور خودکار آسانسور، نورپردازی و سیستم تهویه مطبوع را خاموش کنند و همچنین قادر است زمانهای اوج مصرف انرژی را تشخیص دهد و از طریق کنترل دقیق ترافیک، مدیریت روشنایی داخلی و سایر عوامل زمانهای اوج مصرف را مدیریت کند. که این امر به کاهش کلی تولید کربن در کل دوره عمر یک آسانسور کمک می کند.

مزایای آسانسور با فناوری حرکت سبز:
۱- دارای بالاترین راندمان در دنیا
۲- بدون نیاز به خنک کننده یا فن الکتریکی
۳- دینامیک و کنترل خوب به علت داشتن بیش از ۱۱۶قطب
۴- قابلیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر
۵- بدون گیربکس،بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
۶- سرعت کم و گشتاور بالا
۷- گشتاور اسمی حتی در سرعت صفر
۸- ۱۰۰ ٪ قابلیت اضافه بار